RSS

16 May 2011

Fokus!





Imtihan nihaie semakin hampir. Boleh dikira dengan jari. Persiapan saya masih lagi zero. Terlalu banyak mementingkan perkara yang agak kurang pentingnya. huh..fuzah,what’s going on?

 Doakan saya teman-teman. Moga kuat mujahadah. Moga thabat dalam dakwah. Moga tidak mati dengan mehnah. Doakan. Doakan.

22/5 = Qasasul Quran
24/5 = al Quds
26/5 = Adyan muqaranah
28/5 = Takhrij hadis
30/5 = 1) Fiqh Muamalat
            2) Tafsir tahlili

        * pening..2 madah dalam sehari?..erk..permudahkan ya Allah. permudahkan. Takpe, jangan sedih,jangan risau ye fuza , Allah kan ada..Alhamdulillah..^^, *


surah at Talaq : akhir ayat 2 hingga awal ayat 3

وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجاًّ  وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لاَ يَحْتَسِبُ وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْراً  
Maksudnya : “Barang siapa yang bertaqwa kepada Allah SWT, akan diberikan kelapangan dan rezeki yang tidak terduga…Barang siapa yang bertawakal pasti akan dijamin-Nya…..Sesungguhnya Allah itu sangat tegas dengan perintahnya…Dia-lah yang mentakdirkan segala sesuatu..”

Semoga Allah juga  permudahkan perancangan-perancangan saya selepas ini. Ameen ya rabb. Ma’as salamah semua..=)………………………………………….

p/s :Buat mereka yang ku kenal hanya dari jauh, mohon maaf segala silap. Segala nasihat yang diberi tak lain tak bukan hanya kerana sayangkan kalian lillahi ta’ala.  InsyaAllah, ada rezeki, kita berjumpa. Wassalam.



 ...stop ber'blog' buat sementara waktu......=)




No comments:

Post a Comment

Categories

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...