RSS

12 November 2011

:. Persoalan ditambah Persoalan:.

Dengan nama Allah saya mulakan langkah menulis segala yang tersirat dalam hati. Semoga apa yang diluahkan jauh dari fitnah, jauh dari segala prasangka buruk manusia.

Saya tiada idea untuk menyambung post saya yang lepas bertajuk ‘Kongsi Cerita’. Mungkin sekadar menyambung sedikit sahaja, akhirnya saya menukar tarikh tiket kepada 24 Sept 2011. Itulah perancangan Allah sebaik-baiknya buat saya. Cukup cerita sekadar itu saja.

..................................................................................................................................

Saya kerap ditanya pelbagai persoalan. Kadang-kadang saya buntu memberi jawapan..
                                          
Soalan yang kerap dituju :

‘Kenapa ukhti terlalu keras kepada lelaki?’
Jawapan saya : ‘bukan terlalu keras, tapi tegas pada mereka bersesuaian dengan keadaan’

‘Ukhti langsung tak mahu berkawan dengan lelaki?’
Jawapan saya : ‘berkawan tidak salah, tapi jika sampai meracun hati lebih baik tidak berkawan’


‘Kenapa ukhti tak mahu menikah? Bukankah umur ukhti dah makin meningkat?’
Jawapan saya : ‘bukan tidak mahu, belum ada calon yang sesuai’

‘Ukhti nampak macam terlalu memilih,jika tidak,kenapa menolak?’
Jawapan saya : ‘saya tidak memilih. Cuma memberi alasan untuk menolak secara baik. Masih belum bersedia’

‘Bersedia macam mana?’
Jawapan saya : ‘bersedia memikul tanggung jawab besar, bersedia bebas dari tanggungan ibu ayah, dan masih belum bersedia untuk menjadi isteri solehah buat bakal suami saya nanti’

‘Bila masa ukhti bersedia?’
Jawapan saya : …………………………………………………

HATI itu milik Allah. Dia yang memegang hati-hati kita. Maaf pada mereka yang ada terguris hati dengan saya. Saya manusia biasa. Moga Allah memelihara kita semua.

mode : Kekurangan idea untuk menulis. Terlalu banyak untuk disimpan


No comments:

Post a Comment

Categories

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...