RSS

27 December 2012

:.Akhir.:


Tahun 2012 yang bakal berakhir.

Bagi saya, tahun yang punya bnyak kenangan. Manis mahupun pahit. Dua –duanya lengkap.

Melangkah 2013, umur saya bakal  mencecah 26 tahun mengikut tahun Masihi. Walhal ,jika mengikut kalendar Islam, saya sudah pun mencecah umur tersebut.

Alhamdulillah, Dia yang tak putus-putus memberi nikmat. 

Tak putus-putus mengutus semangat dan rahmatNya. 

Seluas lautan tak mungkin dapat dibandingkan dengan nikmat yang terlalu terlalu dan terlalu banyak. Subhanallah. Alhamdulillah.

Ini semester akhir saya. InsyaAllah.

Mohon doa semua yang menjadi reader di blog saya ( itupun kalau adalah)

Doakan saya dapat buat yang terbaik exam nanti. Dapat mengambil manfaat pada ilmu yang dipelajari.  Dapat memberi manfaat juga buat orang lain.

Sempat mendengar kalam taujihat Dr Masyhur dan Dr Ali Fawwaz ketika bertemu mereka di bilik pensyarah. Kata-kata mereka umpama butiran permata. Terasa menusuk terus  ke hati. MasyaAllah. Semoga Allah merahmati mu’allim-mu’allim yang mengajar kita.

Teringat kata-kata Dr Solah al Khalidi ketika hadir ke Mu’tah , berbual bicara bersama pelajar Malaysia di sini  ‘Letakkan matlamat hidup kamu untuk mendapat Ridhwanallah’.

Dunia bukan matlamat utama. Andai dunia menjadi tempat teratas, kita akan merasa umpama ‘mati’ bila habuan dunia yang dikejar tidak di tangan. Bila Akhirat tujuan teratas, hati kita lebih mudah redha bila kehilangan sesuatu. Lebih sabar bila diuji sesuatu (pesanan buat saya sebenarnya T_T ).

7 Januari 2013 – Hadharah Islamiyah
9 Januari 2013 – Fiqh Uqubat 2
10 Januari 2013 – Firoq fi tarikh islamiyyah
12 Januari 2013 – Dirasat Nahwiyah 1
13 Januari 2013 – Nizomul HUkum fil Islam
…………………………………………………………………flight…………………….. T_T

p/s : beribu kemaafan andai blog ini tiada memberi manfaat kepada sesiapa. Mungkin, ini post yang terakhir. Moga bertemu di JannahNya.. Assalamu’alaikum

                             ma'assalamah...


3 comments:

Categories

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...