RSS

10 February 2012

:.Surat Cinta Buat Rasulullah .:


Assalamu’alaikum wahai kekasih Allah, Muhammad Rasulullah,
Andai kau masih ada, aku berharap kau bersama kami ummatmu,

Akhlakmu sungguh terpuji ya Rasulallah,
Ingin aku ikuti semuanya, namun masih ada lompongnya,

Ya Rasulallah, semasa kau hidup,
Ujian dan dugaanmu sangat berat,
Namun kau masih mampu tersenyum,
Aku ingin sepertimu ya Rasulallah,

Menjelang wafatmu, kau masih mengingati kami ummatmu,
Kau masih ingin melihat ummatmu beriman dengan mentauhidkan Allah,
Ummati..ummati..ummati…Itulah kata-katamu ya Rasulallah,

Rasulullah, aku ingin menjadi sebaikmu,
Aku ingin seperti akhlakmu,
Ya Rasulallah, ujian yang kuhadapi,
Kadang-kadang tidak mampu aku tanggung,
Andai kau ada di sisi, tak mampu aku ucap kata kegembiraanku,

Sunnahmu masih ada yang tidak aku lakukan,
Betapa malunya aku kepadamu,
Rasulullah, aku ingin bersamamu,
Bawa aku jauh dari dunia ini,
Yang penuh dengan dusta,

Rasulullah, tariklah aku ke syurga kelak,
Syafaatmu  ku pinta,
Buat diriku, ummatmu yang meminta..

Rasulullah, kau kekasih Allah..

p/s : surat cinta ini ditulis ketika slot dari hati ke hati, program Ihya’ul lail 2012. Andai saya poskan surat ini untuk diberi kepada Rasulullah, mahukah Rasulullah menerima surat dari ummatnya yang serba kekurangan ini??

"Tiap-tiap hari Selawat" 


اللّهم صلّ على سيّدنا محمّد وعلى آله وصحبه وبارك وسلّم


No comments:

Post a Comment

Categories

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...